Novinky z rakovnické radnice - Rakovnicko.cz

Rakovnicko.cz - regionální portál | Informace, Zprávy, Akce, Katalog firem, Inzeráty, Fotogalerie

Dnes je 2. květen 2025 | Svátek má Zikmund

Uzavírky a změny v dopravě (Rakovnicko)

| Aktuální informace o uzavírkách a dopravních omezeních na Rakovnicku.

Zpravodajský servis

Zpravodajství

iSEZNAM Rakovnicka

Pamětihodnosti

Paměť regionu

Odkazy

Archiv zpráv

Nejčtenější články
Další články z rubriky

Novinky z rakovnické radnice

Společnost

Rakovník / Souhrn z tiskové zprávy Města Rakovník ze dne 23. května 2013.

Datum 30. 05. 2013 Autor Rakovnicko

Novinky z rakovnické radnice
Přidělení bytu č. 20 v DPS Wintrovo nám.

Radní města rozhodli na základě návrhu komise sociálních věcí přidělit v Domě s pečovatelskou službou na Wintrově nám. v Rakovníku byt č. 20 žadatelce, která je vedena ve III. skupině uchazečů. Žadatelka má pohybové potíže a bydlí sama ve 2. patře bez výtahu. V současné době zůstává v seznamu žadatelů celkem 23 osob, z nichž 2 jsou ve III. skupině uchazečů, 5 ve II. skupině uchazečů a zbývající v I. skupině uchazečů.


 
Dar pro sdružení Babybox

Radní města rozhodli na základě žádosti poskytnout sdružení Babybox dar ve výši 3000,- Kč. Dar použije sdružení na zřízení nových babyboxů a pravidelný servis stávajících 56. Toto sdružení v minulosti o podporu nepožádalo.


 
Přijetí daru – Pečovatelská služba Rakovník

Rada města na základě žádosti Pečovatelské služby Rakovník souhlasila s přijetím účelově určeného peněžního daru ve výši 10 000,- Kč od společnosti Procter & Gamble – Rakona, s. r. o. Získanou částku použije PS Rakovník výhradně na náklady spojené s úhradou kulturních akcí, přednášek a poznávacích výletů pořádaných pro klienty pečovatelské služby.


 
Přijetí daru – 3. ZŠ

Rada města, na základě žádosti ředitele 3. Základní školy Rakovník, udělila souhlas s přijetím účelově určeného peněžního daru ve výši 19000,- Kč od Ing. Radima Knora. Tato částka bude použita na úhradu nákladů na dopravu na školní akci třídy 3. A.


 
Přijetí daru – Městská knihovna Rakovník

Radní města na základě žádosti ředitelky Městské knihovny Rakovík souhlasili s přijetím účelově určeného peněžního daru ve výši 25 000,- Kč od společnosti Procter & Gamble – Rakona, s. r. o. Peněžní prostředky budou využity k zajištění kulturního programu v rámci akce Rakovnické cyklování 2013.


 
Přijetí daru – Mateřská škola Vinohrady

Radní města souhlasili na základě žádosti ředitelky MŠ Vinohrady s přijetím účelově určeného peněžního daru ve výši 30000,- Kč od společnosti Procter & Gamble – Rakona, s. r. o. Tato částka bude použita na pokrytí nákupu kolotoče na zahradu mateřské školy.


 
Vyhlášení konkurzu na místo ředitele 2. Základní školy Rakovník

Město Rakovník obdrželo dne 30. 4. 2013 oznámení Mgr. Miroslava Plincnera o vzdání se funkce ředitele 2. Základní školy Rakovník ke dni 31. 8. 2013. Na základě této informace rozhodli radní města vzít oznámení Mgr. Plincnera na vědomí a ke dni 20. 5. 2013 vyhlásit konkurz na pracovní místo ředitele/ředitelky 2. Základní školy Rakovník. Informace o podmínkách výběrového řízení naleznou zájemci na webových stránkách města.
 
 
 
Dotační příležitosti

Odbor výstavby a investic připravil pro 64. schůzi rady města informativní zprávu týkající se dotačních příležitostí.

Přehled:
 
1) Areál aktivního odpočinku Na Studánkách v Rakovníku - Město Rakovník podalo dne 29. 4. 2013 žádost o dotaci z Programu rozvoje venkova. Z této dotace by bylo pořízeno multifunkční travnaté hřiště s oválem pro inline bruslení, altánem, lavičkami, herními a posilovacími prvky a nové veřejné osvětlení. Požadovaná výše dotace je 1,526 mil. Kč., odhad celkových nákladů je cca 2,051 mil. Kč.
 
2) Snížení energetické náročnosti objektu Mateřská škola Průběžná, Rakovník – Město podalo dne 7. 3. 2013 žádost o dotaci z Operačního programu životní prostředí. Předmětem projektu je zateplení fasády, střechy a otvorových výplní. Celkové výdaje na projekt (zateplení a výměna otvorů) byly odhadnuty na 6,014 mil. Kč a požadovaná výše dotace 4,585 mil. Kč. V rámci zateplení dojde k rekonstrukci kotelny. Kotle v centrální kotelně budou nahrazeny kotli v jednotlivých pavilonech. Odhad projektanta na rekonstrukci zdrojů vytápění je cca 750 tis. Kč, město získalo na rekonstrukci zdrojů vytápění příspěvek od společnosti Procter & Gamble – Rakona, s. r. o. ve výši 500 000,- Kč.
 
3) RPS – Rakovník, Klicperova – jedna etapa – žádost byla podána 13. 2. 2013, požadovaná výše dotace je 4 mil. Kč. Z dotace bude realizována kompletní regenerace panelového sídliště, včetně parkovacích stání, instalace herních a posilovacích prvků a ostatního mobiliáře. 20. 5. obdrželo město registrační list akce a po dodání a kontrole dokladů na MMR může dojít k uvolnění finanční částky. V současné době probíhá zadávací řízení na výběr zhotovitele.
 
4) Program regenerace MPR a MPZ pro rok 2013 – v rámci tohoto dotačního programu získalo město pro rok 2013 částku ve výši 400 000,- Kč, a to na kostel sv. Bartoloměje, Českou chalupu a budovu radnice.
 
5) Rekonstrukce Vladislavovy ulice – žádost o dotaci z ROP SČ byla podána na začátku ledna. Požadovaná částka dotace byla 4,5 mil. Kč z celkových 9,3 mil. Kč. Žádost o dotaci prošla formální i věcnou kontrolou a projekt přesáhl minimální bodovou hranici.  Projekt byl Výborem Regionální rady regionu soudržnosti Střední Čechy zařazen mezi náhradní projekty vhodné pro poskytnutí dotace. V případě neuzavření smlouvy s některým z vybraných žadatelů může být město Rakovník vyzváno k následnému uzavření smlouvy s ÚRR.
 
6) Projekt snížení energetické náročnosti objektu 3. ZŠ Rakovník – Městu Rakovník byla přislíbena dotace v prosinci 2012 ve výši 20,91 mil. Kč. Cena zakázky vzešlá ze soutěže je 29,17 mil. Kč vč. DPH. Práce by měly být zahájeny o letošních letních prázdninách a dokončeny do zahájení školního roku 2014/2015. Vítězný uchazeč byl vyzván k podpisu smlouvy.
 
7) Výstavba dětského hřiště na Bendovce – Město Rakovník bude posílat žádost o dotaci do grantového řízení Oranžové hřiště pro rok 2013. Návrh úprav je připravován.
 
8) Energetické úspory - MŠ Klicperova, MŠ V Lukách, MŠ Vinohrady a MŠ V Parku – v současné době jsou pro možné žádosti z Operačního programu životní prostředí připravovány podklady pro 4 školky.
 
9) Výstavba zastávek Plzeňská, Lišanská – pokud budou vyřízeny všechny formální náležitosti, bude možnost zažádat o dotaci z ROP SČ. K žádosti o dotaci musí být přiloženo pravomocné stavební povolení. Dosud ovšem nebyly vypořádány majetkoprávní vztahy se Středočeským krajem, který bude o pozemcích rozhodovat na zastupitelstvu dne 10. 6. 2013. Po vypořádání vlastnických vztahů můžeme teprve zažádat o stavební povolení. Minimální požadovaná dotace je 1 mil. Kč, projektantem odhadnuté náklady na vybudování tří zastávek (1x Lišanská, 2x Plzeňská) jsou ve výši 2,9 mil. Kč. Výzva bude dle předpokladů uzavřena 30. 9. 2013. Žádost tedy závisí na včasném ukončení stavebního řízení.
 
Radní města vzali informativní zprávu o dotacích na vědomí.


 
Další postup ve věci obchvatu B3

Město Rakovník obdrželo 28. 4. 2013 po téměř roce od odeslání prvního dopisu a 1 urgenci odpověď Krajského úřadu ve věci Dohody o společném postupu při realizaci stavby „II/229 Rakovník připojení na II/237“ s tím, že Krajský úřad Středočeského kraje předložil vlastní návrh dohody, v němž by se město muselo zavázat zajistit vypracování dokumentaci ve stupni pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro provádění stavby včetně pravomocných stavebních povolení a následně bezúplatně vše předat Středočeskému kraji a současně bezplatně poskytnout inženýrsko-investiční činnost ve fázi přípravy stavební akce.
Vzhledem k tomu, že stavba by měla být z převážné části stavbou Středočeského kraje, se zdá tento návrh pro město velmi nevýhodný. Středočeský kraj totiž nedává městu žádné záruky, že stavbu opravdu uskuteční, přičemž náklady na pořízení dokumentace a všech nutných povolení by muselo nést město bez nároku na jejich případné uhrazení v případě nerealizování akce.
Radní proto rozhodli trvat na vlastním znění dohody a požadovat její projednání v orgánech kraje. Současně také deklarovali, že v případě realizace této stavby převezme město do svého majetku a správy stávající část krajské komunikace II/229 od kruhového objezdu u Tesca ke křižovatce s krajskou komunikací II/227 u soudu.


 
Instalace mobilních buněk v areálu TJ Tatran Rako Rakovník

Radní města rozhodli na základě žádosti TJ Tatran Rako Rakovník objednat u spol. Petr Kabele, Rakovník převoz a instalaci 2 ks mobilních buněk v areálu TJ Tatran Rako Rakovník za cenu 24200,- Kč vč. DPH. Jedna z buněk bude využita jako kabina pro mládežnická mužstva a druhá pro rozšíření kiosku.


 
Pronájem soupravy Turbo

Radní města rozhodli také pro rok 2013 objednat u spol. Údržba městských komunikací pronájem soupravy Turbo sloužící k opravě komunikací živicí. Tato souprava je každoročně pronajímána na 3-4 měsíce a v minulosti se velice osvědčila. Celková cena pronájmu soupravy bude 400 000,- Kč vč. DPH s tím, že tato částka zahrnuje náklady na materiál, nájem, práci a další oprávněné náklady za podmínky doložení kalkulace fakturované ceny.


 
Rekonstrukce bytu č. 9 v DPS Wintrovo nám.

Radní města rozhodli uzavřít smlouvu o dílo na rekonstrukci bytové jednotky č. 9 v DPS Wintrovo nám. 1903 v Rakovníku se sdružením firem Petr Hájek, Petr Šajner, Jan Mikeska, Vlastimil Steinbach a Jiří Skoupý za celkovou cenu 162 185,- Kč vč. DPH.
Zadávací řízení bylo zveřejněno od 24. 4. do 6. 5. 2013 a na MěÚ byly doručeny tři nabídky.


 
Nová učebna ZUŠ

Radní města rozhodli uzavřít smlouvu o dílo na vybudování nové učebny ZUŠ v ul. Okružní v Rakovníku. Práce provede spol. Roman Topinka, Rakovník za celkovou cenu 108 407,- Kč. Zadávací řízení bylo zveřejněno od 22. 4. do 3. 5. 2013 a na MěÚ byly doručeny tři nabídky.
 
 
 
Regenerace hřišť

Pro zachování kvality travnatých hracích ploch v areálech Městského stadionu SK Rakovník a TJ Tatran Rako Rakovník je nutná jejich každoroční regenerace. Tuto regeneraci je možné provést pouze v době mezi jarní a podzimní sezónou (tj. od poloviny května do konce června) z důvodu odpočinku travnatých ploch po provedených jednotlivých úkonech při regeneraci.
Po dohodě se zástupci jednotlivých klubů a po zkušenostech z minulých let navrhl odbor správy majetku ponechat výběr firmy na regeneraci hřišť na jednotlivých sportovních klubech s tím, že maximální částka za jedno hřiště bude do 76 000,- Kč vč. DPH. Tato uvedená částka za jedno provedené hřiště je vyšší o 1000,- Kč vč. DPH z důvodu navýšení DPH o 1 %. 
Písek bude dovezen zvlášť dle potřeby za jednotkovou cenu 200 Kč bez DPH za tunu. Tato cena je stejná jako v roce 2012.


 
Rekonstrukce povrchů v ulici Omáčkova

Na začátku dubna zahájila společnost RWE rekonstrukci plynovodu a plynových přípojek v ul. Omáčkova v Rakovníku. Současně zde také probíhá také oprava vodovodních armatur, vodovodních přípojek a menší oprava kanalizace společností RAVOS. 
V ulici bude nutné opravit vozovku i chodníky, které jsou v současnosti v neutěšeném stavu.
Po dohodě s RWE byly osloveny 2 společnosti, aby předložily cenovou nabídku na úpravu ulice. Nižší cenovou nabídku dodala spol. Froněk, s. r. o. – a to 356 600,- Kč včetně DPH. Úpravu chodníků provede společnost Údržba městských komunikací za cenu 442 067,- Kč včetně DPH. 
Celková spoluúčast města je ve výši 601 591,- Kč, částka 350 000,- Kč byla již odborem zřízena v rozpočtu města pro rok 2013 a zbývající část se doplatí z položky „Údržba komunikací“.


 
Projekt na snížení prašnosti

Údržba městských komunikací získala ze Státního fondu životního prostředí dotaci na zakoupení nového metacího a kropícího vozu za cca 4 000 000,- Kč (spoluúčast 10 %). Jednou z podmínek poskytnutí dotace je však poskytnutí podpory žadatelů provádějících čištění komunikací pro obce smluvní vztah zajišťující udržitelnost projektu po dobu 5 let. Radní města tedy souhlasili s uzavřením smlouvy o zajištění udržitelnosti projektu na snížení prašnosti do 31. 12. 2018.
Čištění bude prováděno v ulicích: Malcova, Ottova, Lubenská, Nádražní, Plzeňská, Pražská, Vladislavova, Frant. Diepolta, Havlíčkova, Smetanova, Tyršova, Na Sekyře a Čs. legií, a to po dobu 9 měsíců v roce v četnosti 1x týdně od května do října a v četnosti 6x měsíčně v březnu, dubnu a listopadu.


 
Výpověď z nájmu bytu u neplatičů

Radní města přistoupili k vypovězení nájmů bytu č. 5 v ulici Otýlie Beníškové čp. 2532 a bytu č. 2 v ulici Otýlie Beníškové v Rakovníku a podání žalob na zaplacení dlužných nájmů včetně poplatků z prodlení a v případě nepředání bytů ve stanoveném termínu také podání žaloby na vyklizení bytu.
Nájemní smlouva na byt č. 5 byla uzavřena v prosinci 2011. Nájemné bylo stanoveno na částku 2172,- Kč. V současné době je na předmětném bytě dluh za nájemné ve výši 23 770,- Kč. Odbor správy majetku se pokoušel s nájemkyní spojit opakovaně telefonicky, byla jí také zaslána výzva k úhradě dlužného nájemného, nicméně bez úspěchu.
Nájemní smlouva na byt č. 2 byla uzavřena v srpnu 2011. V současné době je na předmětném bytě dluh za nájemné ve výši 26 485,- Kč. Odbor správy majetku se s nájemci pokoušel spojit opakovaně telefonicky, byla jim také zaslána výzva k úhradě dlužného nájemného, také bez úspěchu.

 
Rakovničtí navštíví Dietzenbach

Sdružení pro mezinárodní spolupráci Rakovník pořádá od 24. 5. do 26. 5. 2013 tradiční setkání rakovnických občanů s občany z Dietzenbachu. Toto setkání se v letošním roce uskuteční v Německu. Za Město Rakovník se jej zúčastní místostarosta Ing. Jan Švácha a zastupitelka Mgr. Jindra Plamitzerová.
Pravidelná setkání občanů Dietzenbachu a Rakovníka se konají již třetí desetiletí, zaštituje je Společnost pro mezinárodní spolupráci. Návštěvy se střídají – jeden rok jedou rakovničtí do Dietzenbachu a druhý rok dietzenbašští do Rakovníka.


 
Rakovničtí navštíví Istru

Společnost pro mezinárodní spolupráci obnovilo prostřednictvím zastupitelky Mgr. Radky Soukupové kontakt s partnerským městem Istra (Rusko). Na základě tohoto kontaktu obdrželo Město Rakovník pozvání na Dny istrijského regionu, které se uskuteční 8. a 9. června 2013. Za Město Rakovník se setkání zúčastní starosta města Zdeněk Nejdl, zastupitelka Radka Soukupová a tisková mluvčí Alida Štulajterová.
Cílem setkání je znovuobnovení partnerství mezi oběma městy.


 
Upozornění na blížící se termín úhrady poplatku za svoz odpadu

Upozorňujeme občany, že splatnost poplatku za svoz odpadu je 30. 6. 2013. V roce 2013 je stanoven poplatek na částku 600,- Kč.
Poplatek jsou povinny uhradit osoby s trvalým pobytem v Rakovníku a cizinci s trvalým či přechodným pobytem v Rakovníku.
NOVĚ je povinna uhradit poplatek fyzická osoba, která má ve vlastnictví stavbu určenou k individuální rekreaci, byt či rodinný dům, ve kterých není hlášena k pobytu žádná fyzická osoba, a to ve výši poplatku za 1 osobu.
 
Nebudou-li poplatky zaplaceny včas nebo ve správné výši, vyměří město poplatek platebním výměrem nebo hromadným předpisným seznamem.
 
Upozorňujeme, že v případě prodlení se poplatek navyšuje, a to:
- prodlení od 1. 7. do 30. 9. – sazba poplatku se navyšuje na 1,2 násobek,
- prodlení od 1. 10. do 31. 12. – sazba poplatku se navyšuje na 1,5 násobek,
- prodlení delší 6 měsíců – sazba poplatku se navyšuje na trojnásobek.
 
Aktuální celkový dluh za poplatky za svoz komunálního odpadu jsou ve výši cca 2,9 mil. Kč (vzhledem k tomu, že ještě neuplynula lhůta pro úhradu poplatku pro rok 2013, není letošní rok do dluhu započítán).


 
Výroční zpráva Pečovatelské služby Rakovník za rok 2012

Pečovatelská služba prostřednictvím odboru sociálně-právní ochrany dětí a sociální prevence předložila radním výroční zprávu o své činnosti za rok 2012. V roce 2012 pracovalo v PS Rakovník 23 zaměstnanců, průměrný hrubý měsíční plat je 17989,- Kč.  V roce 2012 bylo do Domů s pečovatelskou službou umístěno 9 nových občanů (8 z nich přímo z Rakovníka). V souvislosti s PS nebo DPS se konalo 10 jednání komise sociálních věcí a u žadatelů o umístění bylo provedeno 9 sociálních šetření. Náklady na provoz PS Rakovník byly ve výši 8 327 260,- Kč, z toho Město Rakovník přispělo na činnost částkou 4 600 000,- Kč, Ministerstvo práce a sociálních věcí částkou 1 961 000,- Kč a z tržeb z prodeje služeb a ostatních výnosů byly příjmy celkem ve výši 1 847 791,- Kč.
 
Pečovatelská služba poskytuje mj. terénní a ambulantní službu, současná kapacita je 300 klientů (270 terénních, 30 ambulantních. Tato služba je v provozu vždy od pondělí do pátku od 7:30 do 16:00 hod., individuálně lze na základě smlouvy pondělí – neděle 7:30 – 20:00 hod. – tohoto prodlouženého času využilo 43 osob (o 4 více než v roce 2011). V roce 2012 užívalo terénní a ambulantní pečovatelské služby celkem 335 osob (každý počítán 1x), z toho 108 mužů. Průměrný věk uživatelů 79 let. V roce 2012 bylo provedeno celkem 65 877 návštěv u uživatelů.
 
V rámci PS Rakovník dále funguje také Centrum denních služeb s maximální kapacitou 14 osob denně. Toto centrum je určeno pro osoby s tělesným postižením a pro seniory v době pondělí – pátek od 7:30 do 16:00 hod. V roce 2012 využilo služeb centra 30 osob (každý počítán pouze jednou; nárůst o 10 v porovnání s rokem 2011), z celkového počtu je 6 mužů, průměrný denní počet uživatelů je 6. Průměrný věk uživatelů je 81 let. O uživatele se v centru starala minimálně 1 pracovnice. Uživatelé chodili na vycházky a prováděli přiměřené pohybové nebo duševní aktivity. Někteří se zúčastnili také kulturních akcí, které PS pořádala. Pečovatelská služba Rakovník pro své klienty připravuje také kulturní akce. V loňském roce se uskutečnilo například cvičení s p. Ogurekovou v 8 lekcích v obou DPS, uskutečnila se přednáška s MP Rakovník, přednáška o aromaterapii, jarní posezení při muzice, přednáška paní Mayerová ze státního oblastního archivu, vánoční besídka a další zajímavé akce pro klienty. V roce 2012 oslavila Pečovatelská služba se svými klienty 20. výročí vzniku PS Rakovník a v závěru roku si ve Valdštejnském paláci v Praze převzala ředitelka PS Rakovník Bc. Zlatuše Lüftnerová „Cenu kvality“.


 
Poděkování Ústřední hudbě AČR

Děkujeme hudebníkům z Ústřední hudby Armády České republiky za jejich dechberoucí výkon při úterním koncertu v Kulturním centru v Rakovníku. Zároveň také děkujeme všem přizvaným zpěvákům a sólistům hrajícím na hudební nástroj, výkony Vás všech byly opravdu úžasné! 
Poděkování patří samozřejmě panu Ratajovi, který nabídl městu možnost uspořádat zde tento koncert, 152. ženijnímu praporu a Samostatné záchranné rotě z Rakovníka a Kulturnímu centru Rakovník za organizační zabezpečení v době konání koncertu.


ZdrojBc. Alida Štulajterová, tisková mluvčí 
 

Diskuze k článku Novinky z rakovnické radnice

Přidat komentář

Vaše jméno: Váš email:

Text komentáře:

Kolik je na jedné ruce prstů? Kontrolná otázka

Žádné komentáře Zatím nebyly vloženy žádné komentáře.