Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena - Rakovnicko.cz

Rakovnicko.cz - regionální portál | Informace, Zprávy, Akce, Katalog firem, Inzeráty, Fotogalerie

Dnes je 19. březen 2024 | Svátek má Josef

Nejčtenější články
Další články z rubriky

Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena

Aktuálně: Rozhledna je otevřena od 1. dubna 2010, podrobnosti (včetně online kamery) najdete ZDE

Počínaje pondělím 28. září 2009 byla slavnostně otevřena turistická rozhledna na Velké Bukové na Rakovnicku. Podrobný článek o otevření rozhledny najdete ZDE.

Jedná se o turistickou rozhlednu, jejíž stavba, která započala v říjnu minulého roku, trvala 11 měsíců. Rozhledna byla vybudována díky zastupitelům obce Velká Buková, s finančním přispěním z fondů Evropské unie skrze Středočeský kraj a společnost Rakovnicko, o.p.s..

Rozhledna se nachází na okraji obce Velká Buková na Rakovnicku. Je postavena ze dřeva z okolních lesů, na její výrobu padlo 85 kubíků modřínu. Její výška činí 15 metrů a na její vrchol se dostanete po zdolání 72 schodů. Rozhledna poskytuje výhled na Křivoklátskou vrchovinu, konkrétně na národní přírodní rezervace Velká Pleš a Týřov. Dále je možné vidět z rozhledny např. Seneckou horu, Krušné hory, Klínovec, Džbán, Nové Strašecí, Kožovu horu nebo Cukrák.

Rozhledna - historie stavby
Z historie stavby, která se datuje od 2. března 2006, kdy zastupitelstvo obce na svém zasedání schválilo přípravu na stavbu rozhledny přes ostrou kritiku některých místních občanů, bylo vybráno místo a zadáno zpracování studie ve 4 variantách, které bylo konzultováno se správou CHKO Křivoklátsko. Byla vybrána tato varianta, která byla dokumentačně schválena ke stavebnímu povolení. Projekt stavby realizovala společnost Ateliér A1, s.r.o., České Budějovice, která vyhrála výběrové řízení. Žádost o dotaci příspěvku z Evropské unie zpracovala společnost Rakovnicko, o.p.s.. Stavbu realizovala společnost Esta Kladno. Rozhledna byla spolufinancována z fondů Evropské unie pro regionální rozvoj a regionálního operačního programu Středočeského kraje. Podle slov starosty obce pana Josefa Bumby byl úvěr, poskytnutý na stavbu rozhledny v první etapě v částce 1,5 milionu korun již zaplacen. Počátkem června požádal starosta obce o druhou část úvěru ve výši 3,5 milionu korun. Podle občasníku Bukováček, vydávaným obecním úřadem Velká Buková, probíhaly dokončovací práce, související se zprovozněním rozhledny již od 7. července do konce měsíce srpna 2009. Dne 31. srpna 2009 byla rozhledna dokončena, kolaudace stavby proběhla týden před jejím otevřením. Celkové náklady na vybudování rozhledny činily částku 5 milionů a 777 tisíc 385 korun. Celková dotace činila 5.344.082,- Kč, obec ze svého rozpočtu přispěla částkou 433.303,- Kč.

Foto ze slavnostního otevření rozhledny dne 28.9.2009
Fotografie ze slavnostního otevření turistické rozhledny na Velké Bukové

Další fotografie najdete ve FOTOGALERII RAKOVNICKA

Jak se na místo dostanete
  • Vlakem: Vystoupíte v Roztokách u Křivoklátu, dáte se směrem do obce Roztoky a půjdete přes most, za mostem odbočíte vlevo do kopce, dojdete k zrcadlu (křižovatka směrem na Nezabudice - V.Bukovou), odbočíte vpravo a vyjdete směrem na Velkou Bukovou. Na kopci již uvidíte rozhlednu.
  • Autem: Z Roztok u Křivoklátu vyjedete směrem přes most vlevo do kopce, pokračujete stejnou cestou (viz výše)
  • Autem: Z Rakovníka vyjedete směr Plzeň, u odbočky na Lubnou (Plzeň) pojedete rovně směrem na Pavlíkov. V Pavlíkově odbočíte vlevo na Všetaty. Projedete obcí Všetaty a pojedete směrem na Beroun.  Před obcí Velká Buková odbočíte vpravo (okolo hřbitova) a vyjedete na mírný kopec, zde již uvidíte rozhlednu s přilehlým parkovištěm. (turistické ukazatele na rozhlednu vedou již od Rakovníka)

Rozhledna na mapě:

Zobrazit místo Rozhledna Velká Buková 2009 na větší mapě

Zdroj, foto: M. Elznic, Archiv Rakovnicko.cz (2010)

Fotogalerie k článku Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena

Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena

Diskuze k článku Nová rozhledna na Velké Bukové otevřena

Přidat komentář

Vaše jméno: Váš email:

Text komentáře:

Kolik je na jedné ruce prstů? Kontrolná otázka

Žádné komentáře Zatím nebyly vloženy žádné komentáře.