Rakovnicko.cz - regionální portál | Informace, Zprávy, Akce, Katalog firem, Inzeráty, Fotogalerie
Dnes je 2. květen 2025 | Svátek má Zikmund
Uzavírky a změny v dopravě (Rakovnicko)
| Aktuální informace o uzavírkách a dopravních omezeních na Rakovnicku.Zpravodajský servis
Zpravodajství
iSEZNAM Rakovnicka
Pamětihodnosti
Paměť regionu
Odkazy
Archiv zpráv
Nejčtenější články
Další články z rubriky
Novinky z rakovnické radnice
Společnost
Rakovník / Zprávy ze zasedání rady města Rakovník
26. 05. 2012
Rakovnicko
38. novinky z rady Královského města Rakovník
Datum konání: 25. 4. 2012, Wintrova zasedací síň
Přítomni: Ing. Zdeněk Nejdl, Bc. Jan Švácha, Mgr. Miroslav Koloc, Mgr. Marek Pavlík, PaedDr. Luděk Štíbr, MUDr. Ivo Trešl a tajemnice MěÚ Rakovník Mgr. Eliška Holková
Omluvena: Mgr. Zdeňka Jirková
Zapisovatelka: Jaroslava Holá
Zapsáno dne: 2. 5. 2012
Končí dotace pohotovostí lékáren
Rada města rozhodla na základě vyhodnocení využití a efektivity pohotovostní služby lékáren ukončit vyplácení příspěvku za poskytování pohotovostní služby se všemi subjekty poskytujícími pohotovostní službu lékáren v roce 2012.
Průměrná vytíženost pohotovostí je přibližně 8 osob/neděle, náklady na 1 neděli jsou ve výši 960 Kč.
Pohotovostní služba lékáren byla obnovena, protože ve městě neexistovala žádná jiná alternativa. Od konce minulého roku je v hypermarketu TESCO otevřena lékárna sítě Dr. Max, která je otevřena Po – Ne od 8:00 do 20:00 hod.
Pohotovost bude v provozu ještě v měsíci květnu.
Zpráva o činnosti MP za rok 2011
U Městské policie Rakovník bylo k 31. 12. 2011 zaměstnáno celkem 15 strážníků. Během roku 2011 se početní stav zaměstnanců neměnil – nedošlo k ukončení pracovního poměru, ani vzniku nového.
V průběhu roku proběhlo školení všech strážníků ve zdokonalení používání donucovacích prostředků, zejména teleskopického obušku. Pravidelně je ve spolupráci s Policií ČR prováděn výcvik ve střelbě z pistole, v sebeobraně a taktice služebních zákroků. Koncem roku úspěšně proběhl u 7 strážníků prolongační kurz (obnovení platnosti osvědčení pro plnění úkolů dle zákona).
Okruh činností městské policie je dán zejména plněním stálých „prioritních úkolů“ při běžném výkonu služby a plněním úkolů při mimořádných akcích vyžadujících nasazení zvýšeného počtu strážníků.
Stálé úkoly:
ranní dohled na rizikových přechodech pro chodce v okolí základních škol a pěší zóně v Nádražní ulici,
kontroly městských parků, sportovišť a preventivní kontroly dětských hřišť a jiných významných objektů,
kontrola dopravního režimu na Husově náměstí, v pěších zónách a dalších místech v okolí centra,
součinnost při spolupráci s HZS, záchrannou službou, Policií ČR, soudy a exekutory,
součinnost s odbory Města Rakovník,
doručování písemností pro potřeby soudů a dalších institucí,
provádění odtahů motorových vozidel při plošném úklidu ulic v Rakovníku,
odchyty psů a odvoz do útulku v Rakovníku,
výkon činnosti (odchytu psů) na základě veřejnoprávních smluv pro obce – do konce roku 2011 je uzavřeno 11 smluv.
Mimořádné akce:
Rakovnické cyklování
Rack-reyd (akce na Tyršově koupališti)
Pochod k uctění památky J. Strička
Rakovnické posvícení
Kulturní akce na Tyršově koupališti a dalších místech v Rakovníku
Ukázky činnosti městské policie na různých akcích
V současné době je pro potřeby městské policie umístěno celkem 21 kamer - koncem roku došlo k instalaci tří pevných kamer na Sixtově náměstí (u okr. soudu). Aktuální záběry jsou průběžně sledovány a vyhodnocovány obsluhou na stálé službě.
Každým rokem je zejména v průběhu jarních měsíců a letních prázdnin prováděna strážníky Městské policie v Rakovníku preventivně výchovná činnost pro děti a mládež. Jedná se o tematické besedy spojené s ukázkami činností strážníků, zejména výcvikem a použitím psů. Cílovou skupinou jsou děti a mládež v mateřských, základních a středních školách, kde je adekvátní formou vzhledem k věku možné zvolit z několika témat.
Jedná se zejména o:
Kompetence a práce městské policie
Trestné činy a přestupky, trestní odpovědnost
Základní lidská práva a svobody, morálka, odpovědnost
Drogy, alkohol a jiné závislosti
Dopravní výchova pro chodce a cyklisty
Schválený rozpočet městské policie pro rok 2011 byl ve výši 7 360 000,- Kč, skutečně čerpáno bylo 7 207 135,54 Kč.
Výroční zpráva Pečovatelské služby Rakovník
Pečovatelská služba je příspěvkovou organizací města Rakovníka a byla zřízena ke dni 1. 10. 1992.
Posláním pečovatelské služby je, aby osoby, které potřebují pomoc a podporu, mohly žít plnohodnotný život co nejdéle ve své stávající domácnosti s minimálním pocitem závislosti, s vědomím svobodného rozhodování o rozsahu a způsobu poskytované služby.
Cíle služby:
Poskytovat uživatelům takovou podporu a pomoc, aby si co nejdéle udrželi přiměřenou fyzickou a psychickou kondici,
pomáhat a podporovat uživatele v naplňování jejich osobních cílů stanovených v souvislosti s poskytováním zavedené služby,
pomoci vyloučit nebo podstatně snížit sociální izolaci uživatele,
podporovat samostatnost uživatele, přemrštěnou péči nepodporovat a neprohlubovat jeho závislost na pomoci druhé osoby.
Zásady služby:
dbát zachování lidské důstojnosti, pocitu jistoty, bezpečí, soukromí, rovnosti,
dbát na ochranu práv uživatele, zajistit bezpečnost jeho osobních údajů,
respektovat zvyklosti, názory, životní styl a rituály uživatele,
respektovat rozhodnutí uživatele v souvislosti s poskytováním způsobu a rozsahu služeb,
zajistit co možná největší flexibilitu a kvalitu služby,
nezklamat důvěru v poskytovatele a jeho zaměstnance.
.
V rámci pečovatelské služby je zaměstnáno 22 osob, průměrný věk zaměstnanců je 38 let.
Celkové náklady na provoz Pečovatelské služby jsou 8 640 027,- Kč, celkové výnosy 8 782 769,- Kč. Město na provoz Pečovatelské služby přispělo v roce 2011 ze svého rozpočtu částkou 5 061 000,- Kč. Částku 1 820 000,- Kč obdržela pečovatelská služba od Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.
Zaštítění akce Giant liga – Criterium Tour 2012
Rada města se rozhodla zaštítit akci „Giant liga – Criterium Tour 2012“. Letos se uskuteční již 11. ročník seriálu cyklistických kriterií „Giant liga“ a současně s touto ligou se uskuteční také Criterium Tour 2012, které se uskuteční ve 14 městech České republiky.
Celá sportovní akce se koná od dubna do září, v rámci akcí je velký důraz kladen na dětské závody, kterými se organizátoři snaží podpořit akci „sportem proti drogám a kriminalitě mládeže“. V rámci Giant ligy je každoročně připravena i „Dětská Tour“ s dresem pro vítěze v každé kategorii. V posledních letech se organizátoři zaměřili také na handicapované sportovce, kteří jdou příkladem ostatním stejně postiženým, ale i zdravým lidem.
Akce se v Rakovníku uskuteční 11. 5. 2012 na Husově náměstí a z důvodu zajištění bezpečnosti závodníků silničního závodu dojde od 16:00 hod. k úplné uzavírce Husova náměstí včetně celoplošného zákazu stání vozidel. Pro zaparkování vozidel budou moci občané a návštěvníci využít radniční dvůr, případně parkoviště v okolí Gymnázia Zikmunda Wintra.
Město Rakovník získalo další dotaci
Město Rakovník obdrží od Fondu kultury a obnovy památek Středočeského kraje dotaci ve výši 1 468 000,- Kč na akci „Celková obnova Sokolovny v Rakovníku“. Rada města rozhodla zmíněnou finanční částku využít na I. etapu oprav, a to výměnu dvojitých ocelových oken, výměnu vstupních stěn a venkovních dveří.
Zpracováním zadání zakázky byl pověřen Odbor výstavby a investic. Celková předpokládaná hodnota zakázky je cca 2 500 000,- Kč bez DPH. Výběrové řízení je podle limitu plnění možno vypsat jako zakázku malého rozsahu. Dle podmínek dotačního titulu je minimální spoluúčast žadatele 5 % z celkových nákladů.
Příspěvek pro Kampanus
Na základě žádosti o poskytnutí finančního příspěvku rozhodla Rada města poskytnout finanční příspěvek ve výši 12 500,- Kč na oslavu 50. výročí vzniku tanečního orchestru Kampanus Rakovník v roce 2012.
U-rampa pro mladé
Rada města rozhodla vypsat zadávací řízení k podání nabídky na dodávku a instalaci „U“ rampy pro skateboard do ul. Trávnická v Rakovníku v minimální šíři 5 m.
Odbor správy majetku města Rakovník obdržel žádost na instalaci „U“ rampy od zástupců, kteří provozují skateboardový sport v Rakovníku. V žádosti jsou uvedeny možné rozměry pro instalaci rampy a 4 webové stránky s firmami, které se zabývají instalací skateboardových překážek. Odbor správy majetku oslovil všechny 4 firmy o dodání cenové nabídky, ale z oslovených dodala cenovou nabídku pouze 1 firma. Z tohoto důvodu navrhl odbor Radě města vypsat zadávací řízení.
Rada města také jmenovala hodnotící komisi pro hodnocení nabídek ve složení: Bc. Jan Švácha, Mgr. Zdeňka Jirková, Aleš Záblocký.
Veřejná služba
Rada města rozhodla na základě doporučení Odboru sociálně-právní ochrany a sociální prevence neuzavřít s Úřadem práce ČR smlouvu o organizaci a výkonu veřejné služby. Jednáním s Úřadem práce ve věci výkonu veřejné služby však pověřila ÚMK.
Veřejná služba je určena uchazečům o zaměstnání, kteří jsou vedeni v evidenci nepřetržitě déle než 2 měsíce. Veřejná služba je v rozsahu 20 h týdně a je bezplatná. Jestliže uchazeč bez vážného důvodu odmítne nabídku, bude vyřazen z evidence uchazečů o zaměstnání. Veřejná služba neznamená jen úklid veřejných prostranství a komunikací, ale třeba i práci v nemocnicích a jiných veřejných budovách, ve školství, v oblasti životního prostředí a ochrany zvířat, v sociální, charitativní, sportovní oblasti apod.
Zavedení veřejné služby by pro město jako organizátora znamenalo další finanční zátěž, protože by muselo zajistit např. vybavení pracovními pomůckami, zajistit školení a přijmout pracovníka, který by veřejnou službu organizoval a evidoval.
Rada města mj. pověřila Odbor správy majetku ve spolupráci s ostatními odbory MěÚ vytvořit zásobník veřejně prospěšných prací, které by mohly být zajištěny veřejnou službou.
Pronájem soupravy Turbo
Rada města rozhodla u ÚMK opravy místních komunikací systémem nástřiku emulze (Turbo).
Souprava Turbo je každoročně pronajímána na 3-4 měsíce, na opravu komunikací. Tato souprava se v minulosti velice osvědčila a touto technologií bylo opraveno ve městě Rakovník velké množství výtluků.
Využití pro Turbo najde společnost ÚMK s.r.o. i jinde než v Rakovníku, protože již několik okolních vesnic se ozvalo se zájmem o tuto technologii.
Celková částka vyčleněná na pronájem soupravy Turbo je 400 000,- Kč, přičemž tato částka zahrnuje náklady na materiál, pronájem, práci a další oprávněné náklady.
Pronájem nebyt. prostoru – bazén
Rada města rozhodla zveřejnit záměr pronajmout nebytový prostor o výměře 48,8 m2 (dříve využívaný jako tělocvična) včetně nebytového prostoru o výměře 16 m2 (šatna) a WC o výměře 6,8 m2 v podzemním podlaží budovy čp. 2602 umístěné na st. p. č. 4072/4, zapsané u Katastrálního úřadu pro Středočeský kraj, Katastrální pracoviště Rakovník, na LV 10001, pro obec a k. ú. Rakovník.
Tyto nebytové prostory pronajímal Městský plavecký bazén Rakovník IPPON KARATE KLUBU SHOTOKAN o. s. Dne 13. 3. 2012 ale podali karatisté Městskému plaveckému bazénu výpověď z nájemní smlouvy (výpovědní lhůta je 3 měsíce), a tak bude tento smluvní vztah ke dni 30. 6. 2012 ukončen a nebytové prostory budou prázdné.
Výjimka z ceníku Městského plaveckého bazénu Rakovník
Na základě žádosti Městského plaveckého bazénu Rakovník týkající se pronájmu plaveckých drah Klubu plaveckých sportů Rakovník udělila rada města výjimku z ceníku Městského plaveckého bazénu Rakovník ve věci pronájmu jedné plavecké dráhy ze současných 250 Kč/1 hod. za dráhu na paušálních 4000,- Kč/měsíc za užívání dvou drah na dobu jedné hodiny denně vyjma svátků a víkendů.
Ředitel městského plaveckého bazénu ujistil radní, že pronájem drah bude časově uspořádán tak, aby běžný klient nepocítil větší prostorovou újmu. Pro návštěvníky budou nadále k dispozici minimálně dvě třetiny velkého bazénu, převážně však pět šestin. Pokud by časem došlo k dalšímu navýšení pronájmu, je vedení plaveckého bazénu připraveno posunout denně otevírací hodiny pro veřejnost do 21:00 hod.
Pronájem bytu č. 1, ul. Pražská 7
Na základě žádosti pronájemce pana Bohumila Záruby rozhodla rada města uzavřít dohodu o ukončení nájemní smlouvy ke dni 31. 5. 2012 a zveřejnit záměr pronájmu bytu č. 1 v čp. 7 v ulici Pražská v Rakovníku za minimální nájemné 2743,- Kč.
Pronájem nebytových prostor v areálu bývalých technických služeb
Prostory v areálu bývalých technických služeb byly dlouhodobě v pronájmu Junáků. Na základě žádosti ze strany Junáka byla nájemní smlouva na tyto prostory ukončena dohodou ke dni 29. 2. 2012. Rada města rozhodla o zveřejnění nabídky na pronájem.
Na zveřejněný zájem o pronájmu nebytových prostor byla na městský úřad doručena v termínu pouze nabídka pana Porubského, která obsahovala všechny požadované náležitosti, a proto rada města rozhodla zájemci výše zmíněné nebytové prostory pronajmout za částku 500,- Kč/měsíc za účelem zřízení zkušebny pro amatérskou kapelu.
V areálu bývalých technických služeb jsou k dispozici další neobsazené prostory, které budou zájemcům nabídnuty k pronájmu.
Zdroj: Bc. Alida Bélaiová, tisková mluvčí rakovnické radnice
Zatím nebyly vloženy žádné komentáře.