Rakovnicko.cz - regionální portál | Informace, Zprávy, Akce, Katalog firem, Inzeráty, Fotogalerie
Dnes je 2. květen 2025 | Svátek má Zikmund
Uzavírky a změny v dopravě (Rakovnicko)
| Aktuální informace o uzavírkách a dopravních omezeních na Rakovnicku.Zpravodajský servis
Zpravodajství
iSEZNAM Rakovnicka
Pamětihodnosti
Paměť regionu
Odkazy
Archiv zpráv
Nejčtenější články
Další články z rubriky
Novinky z rakovnické radnice
Společnost
Rakovník / Aktuální zprávy z rakovnické radnice.
11. 04. 2012
Rakovnicko
TZ ze dne 28. března 2012
Město Rakovník vyhlašuje výtvarnou soutěž pro děti
Město Rakovník vyhlašuje výtvarnou soutěž pro děti
Rada města Rakovníka se rozhodla vyhlásit další ročník výtvarné soutěže pod záštitou starosty Ing. Zdeňka Nejdla pro děti z mateřských škol a žáky 1. – 9. tříd základních škol. Tématem letošních prací je „Můj nejoblíbenější sport“.
Děti a žáci jsou rozděleni do následujících kategorií:
1) děti z mateřských škol
2) žáci 1. stupně základních škol
3) žáci 2. stupně základních škol
Práce by měly být ve velikosti max. A3 a měly by být zpracovány technikou kresby, malby nebo koláží z papíru či textilu.
Práce je nutné odevzdat nejpozději do 25. 5. 2012, a to buď osobně na podatelně Městského úřadu, nebo poštou na adresu: Městský úřad Rakovník, odbor školství, památkové péče, kultury, tělovýchovy a cestovního ruchu, Husovo nám. 27, 269 18 Rakovník. Jednotlivé práce musí být označeny jménem, příjmením a adresou autora, adresou školy s uvedením označení třídy a jména třídní učitelky nebo učitele. Zásilka musí být označena heslem „výtvarná soutěž“.
Starosta města Rakovník ocenil sportovce
Dne 5. 4. 2012 se v Kulturním centru konalo slavnostní vyhlášení Sportovce okresu. Vyhlášení se zúčastnil starosta Ing. Zdeněk Nejdl, který z pověření Rady města předal 10 oceněným cvičitelům a trenérům mládeže diplomy a peněžní dary v celkové výši 30 000,- Kč. Oceněnými jsou: Tomáš Bodinger, Radek Červený, Jirková Zdeňka, Lopatová Irena, Paulová Jana, Pavlíček Tomáš, Pospíšil Pavel, Salačová Jaromíra, Šíma Libor, Vlk Aleš.
Fond rozvoje bydlení letos zájemcům půjčí celkem 1 351 000 Kč
Komise pro vyhodnocení žádostí o půjčky z fondu rozvoje bydlení se sešla 21. 3. 2012. Do dne uzávěrky bylo na městský úřad doručeno celkem 14 žádostí, všechny z nich obsahovaly požadované náležitosti. Komise proto doporučila vyhovět všem 14 žadatelům a poskytnout půjčky v celkové výši 1 351 000 Kč. Rada města návrh ze strany komise akceptovala a doporučila zastupitelstvu města půjčky schválit, a to v částkách a dle účelů uvedených v příloze usnesení z jednání rady. Nejvíce žadatelů – 9 – mělo zájem o půjčku na výměnu oken a dveří, nejvyšší souhrnnou částku tvoří půjčky na opravu fasády. Součet částek, které si jednotliví žadatelé na výše zmíněné 2 položky vyžádali, tvoří 74 % celkové výše půjčky.
Město udělilo školské granty
Celková částka vyčleněná zastupitelstvem města na tyto příspěvky činila na školní rok 2012/2013 sumu 150 000,- Kč. V řádném termínu bylo do podatelny městského úřadu doručeno 7 žádostí o poskytnutí finančního příspěvku na činnost škol zřizovaných městem. Žádosti č. 1 – 3 se týkají společného projektu 1., 2. a 3. Základní školy zaměřeného na rozvoj
spolupráce mezi těmito subjekty, rozšíření volnočasových aktivit pro žáky a prohloubení školních žákovských vztahů (podpora rozvoje sportovních odvětví: volejbal chlapci 5. – 7. ročník, gymnastika chlapci a dívky 1. – 3. ročník, basketbal dívky 5. – 9. ročník, basketbal chlapci 4. – 6. ročník, florbal dívky 6. – 9. ročník, volejbal dívky 4. – 6. ročník a futsal hoši 6. – 9. ročník).
Žádost č. 4 podala MŠ V Lukách a týkala se žádosti o podpory činnosti školního pěveckého souboru Notička. Žádosti č. 5 a 7 podala 3. Základní škola na 2 projekty: Mezi školní vědomostně-dovednostní soutěž tříčlenných žákovských týmů 9. ročníků ZŠ a projekt Zábavně a netradičně k atletice a sportovním hrám. Žádost č. 6 byla podána rovněž 3. Základní školou na projekt Školička pro předškoláky. Tato žádost však byla následně kvůli komplikacím s personálním zabezpečením stažena. Návrh nyní bude projednávat zastupitelstvo města.
Zadávací řízení na MS Office
Rada města rozhodla vypsat zadávací řízení k podání nabídek na dodávku 50 ks licencí pro MS Office 2010. Předmětem plnění zadání je vypracování cenového návrhu na dodávku 50 ks licencí MS Office, přičemž software musí splňovat následující podmínky:
- minimální obsah produktů v kancelářském balíku: Word 2010, Excell 2010, Outlook 2010
- licence musí být nezávislé na HW
- licenční podmínky musí odpovídat provozování na městském úřadu
- v případě nabídky multilicence je požadavkem dodání licenčního potvrzení
Na úřadě je na některých počítačích v současné době ještě v používání verze MS Office 2003 a verze MS Office 2007 (ta je však s verzí MS Office 2010 v mnoha parametrech srovnatelná a nahrazována nebude) a kombinace verzí 2003, 2007 a 2010 způsobuje komplikace z důvodu generování nekompatibilních typů dokumentů.
Závěrečný účet města Rakovníka
Plánované příjmy města činily 446 644,55 tis. Kč, na pokrytí výdajů v rozpočtu byly použity mj. finanční přebytky z roku 2010 v celkové výši 11 220 tis. Kč. Příjmové zdroje města byly
předpokládány ve výši 457 864,55 tis. Kč. Na základě rozpočtových opatření byly předpokládané příjmy upraveny na 508 435, 99 tis. Kč, především vlivem různých dotací a transferů.
Vývoj příjmů rozpočtu v průběhu roku probíhal dle předpokladů, s občasnými výkyvy zejména u daňových příjmů. Celkově byly příjmy upraveného rozpočtu naplněny na 94,98 %.
Ve výdajové části rozpočtu nebylo potřeba v průběhu roku 2011 přijímat žádná zásadní opatření a financování probíhalo dle předpokládaných objemů schváleného rozpočtu.
Rozpočtové výdaje byly schváleny zastupitelstvem města dne 2. 3. 2011 ve výši 457 864,55 tis. Kč. Po úpravách rozpočtu byly ve výši 545 270,15 tis. Kč. Skutečné čerpání výdajové stránky rozpočtu činilo 496 359,69 tis. Kč, což je 91,03 % upraveného rozpočtu.
Na základě uvedených informací rada města doporučila zastupitelstvu schválit Zprávu k závěrečnému účtu města Rakovníka za rok 2011 včetně plnění rozpočtu, finančního vypořádání a výsledku přezkoumání hospodaření města a po projednání závěrečného účtu souhlasit s celoročním hospodařením města Rakovníka v roce 2011 bez výhrad.
Státní finanční podpora a spoluúčast města v programu regenerace MPR a MPZ v roce 2012
Rada města doporučila zastupitelstvu schválit rozdělení státní finanční podpory v celkové výši 400 000,- Kč z Programu regenerace městských památkových rezervací a městských památkových zón pro rok 2012.
1) Římskokatolická farnost Rakovník – Kostel sv. Bartoloměje, oprava a přeložení dlažby v presbytáři
stát max. 70 %………………….……. 200 000,- Kč,
město spoluúčast min. 20 % ……......... 57 200,- Kč,
vlastník spoluúčast min. 10 % ............ 28 600,- Kč,
2) město Rakovník – Sousoší Panny Marie, pokračování v celkovém restaurování
stát max. 50 % ..................................... 200 000,- Kč,
město vlastní prostředky min. 50 % ...653 731,18 Kč
V rámci programu bylo koncem loňského roku podáno celkem 7 žádostí na zařazení oprav památkově chráněných objektů v roce 2012. Celková výše požadovaných prostředků od Ministerstva kultury ČR byla 3 577 000,- Kč. Na základě kvót byla rozhodnutím ministerstva městu Rakovník přidělena státní finanční podpora ve výši 400 000,- Kč.
Městská komunikace Sv. Antonín a cyklostezka Rakovník – Olešná
V současné době vrcholí stavební část projektu „Cyklostezka Rakovník – Olešná s propojením na Olešná – Kněževes“. Úseky A a B projektu jsou spolufinancovány EU (ROP SČ), část úseku C byla spolufinancována SFDI. V současné době jsou co do povrchů dokončeny úseky B a C, v případě úseku A zbývá položit obrusnou asfaltovou vrstvu. Dále zbývá osadit svislé dopravní značení, mobiliář, provést vodorovné dopravní značení a dokončit terénní úpravy. Předpoklad dokončení díla a jeho převzetí, resp. předání do užívání je ve středu 11. 4. 2012. K tomuto termínu bude z komunikace vyloučen veškerý provoz motorových vozidel. Z důvodu vyloučení provozu motorových vozidel z nové cyklostezky byl v roce 2010 vykoupen pás pozemků podél cyklostezky, na nichž byla v roce 2011 vyprojektována a následně i povolena místní komunikace (pravomocné územní rozhodnutí a stavební povolení). Tato komunikace však stejně tak jako cyklostezka začíná z majetkoprávních důvodů „uprostřed“ pole. Až získáním pozemku p.č. 2202 v k.ú. Rakovník na přelomu roku 2011/12 lze komunikaci oficiálně dotáhnout až ke krajské silnici III/ 22913 (Rakovník – Olešná – Chrášťany…)
Oddělení rozvoje města a investic navrhlo nechat projekčně dokončit a po správní stránce povolit (územní a stavební řízení) poslední úsek komunikace tak, aby byla celá obslužná komunikace připravena k realizaci v roce 2013. Nově otevíraný úsek cyklostezky bude široký 2,5 m, projektovaná a již povolená souběžná obslužná komunikace bude široká 3,5 m. Dokončující úsek komunikace tedy oddělení rozvoje města a investic navrhlo provést v šíři 6 m s tím, že pozemek původní pěšiny p.č. 3729 v k.ú. Rakovník by byl ponechán pro uložení inženýrských sítí a následnému vybudování chodníku v případě budoucího rozvoje této lokality. Pro zpracování projektové dokumentace byl oddělením rozvoje města a investic osloven stejný projektant, tj. Ing. Libora Křižák, který projektoval jak citovanou cyklostezku, tak později i obslužnou souběžnou MK. Oddělení rozvoje města a investic navrhlo zadat mu i tuto třetí fázi projektu, jakožto přímo navazující zakázku v ceně dle předložené nabídky, tj. za 57 300 Kč vč. DPH.
Produkce odpadu 2011
Na základě hlášení o produkci odpadů, které bylo Odboru správy majetku předloženo zástupcem společnosti Marius Pedersen, a. s., je patrné, že produkce směsného komunálního odpadu v roce 2011 klesla. Oproti roku 2010 se jeho produkce snížila z 3190 tun na 3158 tun, což představuje meziroční pokles o 1,1 %. Toto snížení je důsledkem nové obecně závazné vyhlášky o odpadech, která je platná od 1. 1. 2010 a díky níž byla stanovena přibližná litráž nádoby odpovídající množství 30 litrů na osobu a týden. Dalším důvodem tohoto snížení je oddělené shromažďování biologicky rozložitelného komunálního odpadu – obyvatelé více třídí. U tříděného odpadu došlo ke snížení u komodit papír (7 %), sklo (2 %), platy (2,5 %) a u tetrapaku (10,1 %). Biologicky rozložitelný odpad se kontejnerově svážel druhým rokem, oproti roku 2010 došlo ke zvýšení z 305 tun na 404 tun (tj. zvýšení o 32,4 %). Množství objemného odpadu v pravidelných svozech (2x ročně jaro, podzim) a svezeného na sběrný dvůr bylo v roce 2011 celkem 771 tun – meziročně došlo ke snížení o 4,3 % (rok 2010 – 805 tun). Množství stavebního odpadu se zvýšilo o 14,9 % - z množství 1465 tun v roce 2010 na množství 1684 tun v roce 2011.
Navýšení kapacity 1. mateřské školy Rakovník
Rada města souhlasila se žádostí ředitelky 1. mateřské školy Rakovník (V Hradbách 188) o navýšení celkové kapacity školky ze 70 na 72 míst, a to od 1. 9. 2012. K žádosti bylo připojeno také souhlasné stanovisko Krajské hygienické stanice. V mateřské škole jsou k dispozici 3 třídy a díky navýšení kapacity bude moci každou z nich navštěvovat 24 dětí.
Údaje o mateřských školách a školských zařízení zřizovaných obcemi v rejstříku škol a školských zařízení vede krajský úřad, a to v souladu s § 143 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění. Krajský úřad též rozhoduje o změnách v zápisu údajů v tomto rejstříku, a to na základě žádosti o zápis změny v údajích. Za město Rakovník tuto žádost zpracuje odboru školství, památkové péče, kultury, tělovýchovy a cestovního ruchu, který ji také podá Krajskému úřadu Středočeského kraje.
Přidělení bytů v DPS
Město Rakovník je zřizovatelem Pečovatelské služby Rakovník, která poskytuje zázemí a sociální služby seniorům. Pečovatelská služba má k dispozici mj. i nájemní byty, které jsou pronajímány dle výsledků provedeného sociálního šetření a následného zařazení žadatele do seznamu čekatelů. Na základě návrhu komise sociálních věcí rozhodla Rada města o přidělení bytu v DPS v ulici Vysoká čp. 91 paní Vaněčkové. V současné chvíli se v seznamu čekatelů nachází dalších 18 zájemců, z nichž 1 je zařazen do III. stupně naléhavosti, 1 žadatel je v II. stupni naléhavosti a zbývající jsou zařazeni do nejmenšího stupně naléhavosti.
Kácení topolů v Čermákových sadech pod obchodní akademií
Dne 26. 1. 2012 se konala pochůzka za účelem zjištění stavu dřevin, která v Čermákových sadech zaznamenala zhoršení stability topolů, jejich napadení dřevokaznými houbami a z toho vyplývajícího možného ohrožení zdraví osob a majetku. Na základě tohoto šetření požádal Odbor správy majetku Městského úřadu Rakovník o cenovou nabídku na kácení 4 topolů na p. p. č. 401/1 v parku Čermákovy sady následující firmy:
- K. WOODS, s. r. o. Rakovník,
- Údržba městských komunikací Rakovník, s. r. o.,
- Arborea Rakovník, s. r. o.
- PROSTROM komplexní péče o dřeviny a zeleň, s.r.o., Plzeň.
Na základě nabídek rozhodla Rada města objednat kácení 4 topolů, frézování pařezů, drcení větví, zasypání jam po odfrézovaných pařezech a odvoz dřevní hmoty u společnosti Arborea Rakovník, s. r. o., která předložila nejnižší cenovou nabídku. Uvedené práce budou provedeny za částku 89 784,- Kč včetně DPH.
Zdroj: Bc. Alida Bélaiová, tisková mluvčí rakovnické radnice