Rakovnicko.cz - regionální portál | Informace, Zprávy, Akce, Katalog firem, Inzeráty, Fotogalerie
Uzavírky a změny v dopravě (Rakovnicko)
| Aktuální informace o uzavírkách a dopravních omezeních na Rakovnicku.Zpravodajský servis
Zpravodajství
iSEZNAM Rakovnicka
Pamětihodnosti
Paměť regionu
Odkazy
Archiv zpráv
Novinky z rakovnické radnice
Společnost
13. 02. 2012
Rakovnicko
31. Novinky z rakovnické radnice
Datum konání: 18. 1. 2012, Wintrova zasedací síň
Přítomni: Ing. Zdeněk Nejdl, Bc. Jan Švácha, Mgr. Miroslav Koloc, Mgr. Marek Pavlík a tajemnice MěÚ Rakovník Mgr. Eliška Holková
Omluveni: Mgr. Zdeňka Jirková, PaedDr. Luděk Štíbr, MUDr. Ivo Trešl.
Zapisovatelka: Jaroslava Holá
Zapsáno dne: 26. 1. 2012
Město Rakovník je zřizovatelem příspěvkové organizace Pečovatelská služba Rakovník, která poskytuje hlavně seniorům potřebný servis a služby. Provozní náklady na zajištění těchto služeb se každoročně pohybují mezi 8 a 9 milióny Kč. Z 65% je tento provoz financován z rozpočtu města Rakovníka, dále 19% připadá na výnosy za poskytované služby (cca 1,7 mil. Kč ročně) a zbylou část tvoří ministerské a krajské dotace. Kromě rozvážení obědů zabezpečují pracovnice organizace i úklid a případnou asistenci na úřady či k doktorům. Dále Pečovatelská služba nabízí možnost pronájmu bytových jednotek ve dvou objektech. Jedním z nich je dům ve Vysoké ulici v samotném centru města a druhým je bytový dům na Wintrově nám. v blízkosti parku Paraplíčko. Právě ve druhém bytovém domě dochází od roku 2008 k postupné rekonstrukci bytových jednotek. Úpravami prochází hlavně sociální zařízení, které je nutné uzpůsobit zhoršené hybnosti seniorů. Dále se zde instaluje i nová kuchyňská linka a podlahové krytiny.
Od roku 2008 bylo již zrekonstruováno 21 bytových jednotek z celkového počtu 38. Za tyto opravy bylo uhrazeno 4,9 mil. Kč a prováděly je na základě výsledku výběrových řízení rakovnické firmy. Na začátku roku 2012 se uvolnil další byt, který je možné opravit. Rada města s realizací oprav bytu č. 6 souhlasila. Opravu bytu na základě loňského zadávacího řízení provede firma Josef Drábek z Rakovníka za 193 170,- Kč plus 14 % DPH.
Mimo oprav bytů bylo v roce 2010 opraveno zázemí tzv. domovinky (společenská místnost v DPS na Wintrově nám.) za cenu 205 tisíc Kč. Na podzim roku 2011 přibyl před domem ještě dřevěný altán s posezením v hodnotě cca 300 tisíc Kč určený hlavně pro relaxaci a odpočinek seniorů.
Projekt obnovy vnitrobloku
V průběhu roku 2005 byl mezi panelovými domy v Palackého ulici a Čs. Legií odstraněn nepoužívaný výměník. Na základě žádosti obyvatel se město Rakovník snažilo navrhnout několik variant řešení celého prostoru vnitrobloku. Z nabízených studií nebyla ani jedna varianta obyvateli bytových domů přijata a dokonce na úřad doputovaly petice požadující výhradně zeleň. S ohledem na protichůdné názory k jednotlivým variantám studií zůstal celý projekt nedokončený.
Na podzim loňského roku obdržela radnice nový požadavek obyvatel na vyřešení celého prostoru. Celé problematiky se ujalo oddělení rozvoje města a investic a připravilo kompromisní návrh řešení, se kterým byli seznámeni předsedové jednotlivých bytových samospráv. V řešení se objevuje kombinace jednotlivých požadavků s tím, že důraz byl kladen na celistvost zelených ploch. Následně úřad k předložené a projednané studii obdržel několik připomínek, které byly následně zapracovány do projektu. Jedním z požadavků bylo posunutí parkovacího stání dále od domu č. p. 1846 a odstínění stromem. Dále se do projektu zapracovaly i pojezdové chodníky před vchody do domů, které ulehčí případné stěhování nebo případné zásahy zdravotnické záchranné služby. Upravena byla také navržená plocha na pétanque tak, aby se na něm daly hrát míčové hry. Celý prostor byl doplněn i o diagonální pěšinu. Tímto jednáním se podařilo najít řešení pro revitalizaci celého vnitrobloku, kde by mělo vzniknout 21 parkovacích míst, nová síť cest, hřiště na pétanque, vyvýšený záhon pro letničky, centrální hrací prvek pro děti a další jednotlivé prvky a dále i posilovací prvky pro sportovce každé věkové kategorie. Samozřejmostí jsou také nové stromy, 17 laviček, 11 odpadkových košů, lampy veřejného osvětlení a bezpečnost pomohou udržet nové kamery.
V současné době byla zpracována i žádost o dotaci, a pokud se podaří dotační prostředky z programu podpory regenerace panelových sídlišť pro rok 2012 Ministerstva pro místní rozvoj ČR na projekt získat, mělo by se vše zrealizovat v jedné etapě. V opačném případě bude město v závislosti na rozpočtu realizovat celý projekt postupně v několika etapách. Postupná realizace bude také umožněna i díky nalezení konsensu s obyvateli dané lokality.
Dopravní systém na Husově nám.
Do konce 3. a ještě na 4. kalendářního týdne obdrželo město Rakovník 21 podnětů k řešení dopravního systému na Husově nám., které tak reagují na veřejnou diskuzi ze dne 11. ledna 2012. Podněty budou předány odborné firmě k posouzení a zapracování do návrhu řešení dopravního systému v centru města Rakovníka. V mnoha zaslaných podnětech pisatelé navrhují opatření a prvky, které se dají označit za průřez toho, co bylo na veřejném projednání prezentováno odbornou firmou. V dopisech se ovšem objevily i návrhy na uzavření náměstí apod.
Rada města i nadále na základě individuálních žádostí uděluje výjimky z platného nařízení ve smyslu vydání bezkontaktních čipových karet, např. pro držitele průkazů ZTP a ZTP/P, apod.
Pronájem bytu č. 3 v Nádražní ulici
Do 4. ledna 2012 visel na úřední desce záměr pronájmu bytu č. 3 v Nádražní ulici č. p. 4. Jedná se o byt o velikosti téměř 80 m2, který se nachází v samotném centru města. Do stanoveného termínu obdrželo město Rakovník 4 nabídky. Podmínky stanovené platnými kritérii splnily tři nabídky. Byt do nájmu získal zájemce, který nabídl nejvyšší měsíční nájemné ve výši 8 000,- Kč.
Organizační struktura
Městský úřad Rakovník je tzv. úřadem obce III. stupně, který v rámci přenesené působnosti vykonává na svém území státní správu v rozsahu přiznaném "obcím s rozšířenou působností na území kraje". Správní obvod Rakovník je druhý největší odvod dle rozlohy (89 626 ha) a tvoří ho 83 obcí. S počtem obyvatel se obvod řadí na 9. místo v rámci Středočeského kraje. Více než 70% celkových činností vyková úřad v rámci přenesené působnosti. Veškeré činnosti v samostatné i přenesené působnosti zabezpečuje na úřadu dle schválené organizační struktury 154 zaměstnanců. Jedna pracovní pozice je dočasně neobsazena a 6 pracovních úvazků je zkrácených, což představuje úsporu cca 1,5 pracovního místa.
Vyloučení pozemku z převodu z vlastnictví státu
V polovině prosince se na úřad obrátil Pozemkový fond ČR s žádostí o sdělení k podmínkám převodu zemědělských a lesních pozemků dle zákona č. 95/1999 Sb. Konkrétně se jednalo o pozemky zaplocené v areálu drůbežárny, které užívá společnost PRAVE Rakovník, a. s. Po zjištění umístění pozemků rozhodla rada města o vyloučení části pozemku č. 1257/86, který se nachází pod účelovou komunikací vedoucí na letiště. Tímto rozhodnutím by se mělo zamezit případné spekulaci a problémům při opravách komunikace apod.
Nový nájemce kiosku s občerstvením
Vlastníkem sportovního areálu na Šamotce je město Rakovník a celý areál provozuje na základě provozovatelské smlouvy TJ TATRAN RAKO RAKOVNÍK. Mimo sportovních ploch se v areálu vyskytuje i kiosek s občerstvením. V případě pronájmu musí klub vždy požádat majitele, tj. město Rakovník, o udělení souhlasu pronájmu. Po ukončení dosavadní nájemní smlouvy by se novým nájemcem kiosku občerstvení měla stát Radmila Dudová (IČ 61083771). V souladu se zákonem o obcích bude zveřejněn nepřihlašovací záměr pronájmu a následně bude klubu udělen souhlas s pronájmem.
Kadeřnictví v novém prostoru
Město Rakovník plánuje v budoucnu rekonstruovat budovu bývalé školní jídelny na rohu Husova nám. a nám. Jana Žižky na víceúčelové studijní a společenské centrum. V prostorech, kde se plánuje nové městské informační centrum, se v současné době nachází kadeřnictví. Dříve nebo později by muselo město řešit otázku nabídky jiných prostor pro kadeřnictví. Shodou okolností se v protější budově hned vedle pekárny uvolnil jiný nebytový prostor v majetku města. Na zveřejněný záměr pronájmu nebytového prostoru o velikosti necelých 25 m2 reagovaly pouze provozovatelky kadeřnictví a nabídly měsíční nájemné ve výši 7 500,- Kč. V současné době se v novém prostoru domu č. p. 4 provádí nezbytné stavební úpravy, které si zcela hradí provozovatelky kadeřnictví. K úpravám prostor získaly kadeřnice souhlas rady města. K přestěhování provozovny by mělo dojít na začátku března, kdy bude také ukončena nájemní smlouva na původní prostory.
Zpomalení před přechody
Na začátku ledna se za přítomnosti zástupců města a dotčených orgánů státní správy konalo místní šetření k přechodům na silnici II/237 u Euromontu a u Šamotky. V současné době jsou oba přechody standardně označeny svislým a vodorovným značením. Ve směru z centra města platí omezení rychlosti na 50 km/h na přechodu u Euromontu a u druhého přechodu ve směru do centra města. V opačných směrech u jednotlivých přechodů platí 50 km/h pouze jako doporučení. S ohledem na délku obou přechodů a z důvodu vyšší bezpečnosti doporučila Policie ČR – Dopravní inspektorát Rakovník sladit dopravní značení omezující rychlost a doplnit zde dopravní značky na omezení rychlosti na 50 km/h. I když se nejedná o příliš frekventované přechody, bude požádáno o doplnění značení na omezení rychlosti. Značky budou na přechodech osazeny na náklady správce komunikace, tj. Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje.
Zdroj: Jan Polák, tiskový mluvčí rakovnické radnice
Zatím nebyly vloženy žádné komentáře.