Další články z rubriky

Radost - nové CD rakovnických Z davu

Audio CD - recenze

Rakovník / Radost je sedmým hudebním počinem rakovnické skupiny Z davu. Křest proběhl 6. dubna 2012 v klubu DDM Rakovník.

Datum 22. 04. 2012 Autor Rakovnicko

Radost - nové CD rakovnických Z davu
     Rakovnická skupina Z davu vydala počátkem dubna 2012 své v pořadí již sedmé CD pod názvem Radost. Nahrávky tohoto alba vznikly již v roce 2011 v plzeňském studiu Ex-Avik, odkud pochází značné množství produkce rakovnických kapel, se kterými Pavel Rohlík Brom z plzeňského studia velmi rád spolupracuje, což je moc dobře. Jako vždy se totiž jedná o velmi kvalitní zvukové provedení tohoto alba.

Velký pátek Z davu (fotky od Ivo /abbe/ Kulatého zde

Radost pokřtěná 6. dubna 2012 v rakovnickém klubu DDM za účasti kmotrů Petra Váši a Zdeňka Součka (Zdarr) a pozvaných hostů - kapel Zdarr a Ty Syčáci a mnoha přátel a příznivců skupiny - má jako vždy prezicně zpracovaný netradiční obal s vložkou s texty s grafickou úpravou Michala Ortcykra. Na obalu ještě jistě každého příznivce skupiny potěší poznámka " Kopírování a šíření v rozumné kvalitě žádoucí, další materiály ke stažení na bandzone.cz/zdavu ", což je v těchto časech velmi rozumná poznámka a zároveň cesta tím správným směrem.

Rakovničtí Z Davu se úspěšně řadí mezi experimentátory a jejich hudbu lze zařadit mezi alternativu a zároveň ještě mezi nejméně šest až sedm hudebních škatulek. Mezi lídry a zároveň základní stavební kamení skupiny již od hudebních počátků skupiny patří multiinstrumentalisté bratři Leoš a Martin Janouškové, kytaristé a zpěváci Honza Švácha a Gabriel Pleska, basista Martin Nezbeda, dechová sekce s Honzou Šilerem, Petrem Šmidrkalem a s aktuálně hrajícím bubeníkem Ondrou Černým. Důležitým a nenahraditelným prvkem každé a to i historické sestavy kapely vždy byla a je výborná zpěvačka. V tomto případě se jedná o současnou muzikantku - zpěvačku Báru Podanou. Zpěv podporuje také Václav "Hipík" Terč s foukací harmonikou a perkusemi. Nelze přehlédnout, že na uvedeném CD se dále muzikantsky podíleli Lukáš Let (bicí) s Martinem Březinou (akordeón). Při křtu CD si také jako host zazpívala Alena Bradáčová (zpěv, ex Z davu) a Luboš Polan (basa). O live ozvučení produkce se postaral Petr Elznic.

Na albu Radost najdete a můžete si poslechnout jedenáct nových skladeb z produkce Leoše Janouška, Gabriela Plesky, Honzy Šváchy a Báry Podané. Texty oslovují posluchače a jako vždy jsou důležitým prvkem každé písně. Je na každém posluchači, aby si na novém CD našel ty své oblíbené - stejně jako ve všech předchozích písničkách z produkce skupiny Z davu.

Přejeme kapele nejen hodně "radosti" z hraní a hudebních posluchačů, ale také nových hudebních počinů. Nové skladby z CD Radost je možné si volně stáhnout ve formátu mp3 z oficiálních stránek skupiny

Zdroj: Rakovnicko.cz

Fotogalerie k článku Radost - nové CD rakovnických Z davu